svar



Okej jag ska försöka svara på frågorna så gott det går :)

1. Jag använder Photoshop Elements 6.0
2. Jag föreslår att du klickar
här så är det förklarat. :)
3. Det är enkelt, man bara drar den över helt enkelt ;) Alltså man har musen över bilden och om den blir markerad (man ser det ganska lätt) så är det bara att klicka och dra den dit du vill. Man kan också trixa lite med lager om man vill att en bild ska vara under eller över den andra. Om du förstår.
4. Det finns många olika sätt att klippa ut en bild som du menar. Jag använder mig oftast av att sudda ( det "jobbigaste" sättet men det går bra ) och vara nogrann helt enkelt. Svårare än så är det inte.
Sen om du menar att det ska vara tomt i bakgrunden, högerklickar man på suddikonen och väljer magiskt sudd. Och klickar i det troligen vita området på bilden :)


Hoppas att jag gav bra svar även fast jag inte visade med bilder.

Kommentarer
Postat av: nina

tack så jättemycket! skitbra svar :)

fin blogg btw. kram

2009-06-10 @ 16:51:16
Postat av: Marie

Skitbra förklarat! Vet du hur man tar bort rynkor och finnar från ansikten i Photoshop utan att det ser direkt retuscherat ut? Jag har försökt med den här bilden:



http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/10_01/027demimooreMTX_468x623.jpg



Men det syns jättetydligt att man har målat över massa saker...

Kan inte du prova någon gång om du har tid?

2009-06-23 @ 22:51:31

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mej

Din email, ;): (visas inte för nåågon annan än mej)

Din blogg:

Text, skriv nååt gulligt !:

Trackback
RSS 2.0