Svar på kommentar



Okej, eftersomatt jag har tid så ska jag försöka hjälpa dig :) ( klicka för större bild )
Jag använde mig av bilden som du visade. Dvs en bild på Demi Moore.
1 

Jag använde mig av "plåstret" som ni ser är inringat på bilden och valde en bra storlek.

2

Sen håller man in alt knappen och klickar där du vill kopiera av ( ni kommer förstå när ni provar för när man använder sig av plåster kopierar man från ett ställe till ett annat. Lite som kloningsstämpeln men plåstret har en mjukare effekt och det blir bättre resultat) Sen drar / klickar man sig runt på de ställen man vill ska tas bort. Som ni ser har jag tagit bort lite rynkor på bilden och det kan se riktigt bra ut om man gör på rätt sätt.

3

Så håller man på så tills man är nöjd :)

4

Nu som ni kanske ser kom en del ögonfransar med också så nu ska vi få tillbaka dom lite snabbt och snyggt. Ni klickar ni på symbolen som ser ut som en hand.

5

 Välj en liten pensel och hög exponering. Nu kan man dra små streck nedanför ögat där man vill att ögonfransarna ska sitta :) Det ser inte så verkligt ut nära men när man sen zoomar ut ser det ganska bra ut :)

Om man  vill ha ytterligare effekt på utslätad hy kan man välja smeta ut ikonen som är bredvid symbolen ni använde innan. Och smeta ut lite här och var.
Och Voila!



Jag har alltså smetat ut vid kinderna, och jag smetade inte ut något i pannan så man skulle se skillnad.
Sen har jag inte gjort så noggrant så resultatet kan bli mycket bättre om man anstränger sig lite mer än vad jag gjorde ;)

Hoppas du är nöjd med svaret "Marie".

Kommentarer
Postat av: Rickard

Hahah det där är inte ens photoshop :P inte konstigt att ingen kan använda det när dom andra har photoshop :P

2009-06-28 @ 01:15:08
URL: http://blogg.colorise.se

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mej

Din email, ;): (visas inte för nåågon annan än mej)

Din blogg:

Text, skriv nååt gulligt !:

Trackback
RSS 2.0