Fågelskådning, tur nog inte för mig

När jag skulle till skolan idag såg jag ett fåtal typer med kikare & kamera osv. Och jag undrade vad som hände, dom kollade upp mot himlen. Haha ja jag fattade ingenting så fortsatte gå. Sen när jag nu träffade mamma sa hon att hon också såg jätte många kamera & kikar beklädda folk runt samma ställe fast klockan 4 !
Hon gjorde lite sökning och hittade på svt ett klipp från nyheterna där dom pratade om just det där.
Och nu ska jag berätta varför dom var så nyfikna, jo dom kollade efter en turturduva som satt i ett träd. Jaha big deal ?
Men det var tydligen stort & den är bara här på vintern eller något sånt. Dessutom hade fågelskådare från lite här och där kommit. Ja ni får kolla själva här.


Kommentarer
Postat av: Sandie

Jösses haha

2009-04-16 @ 07:03:20
URL: http://chipset.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mej

Din email, ;): (visas inte för nåågon annan än mej)

Din blogg:

Text, skriv nååt gulligt !:

Trackback
RSS 2.0